onsdag 4 augusti 2010

Min docka :(

I mars dog min älskade Olivia i min famn. Kl 10 på förmiddagen började jag se att hon inte var sig själv - kl 17 dog hon i mina armar. Som jag grät denna dag!! Jag jagade Cecilia, Marianne och Gunnel för allt vad tygen höll men det var förgäves. När det händer så plötsligt är det väldigt lite även de bästa av de bästa kan göra. En obduktion visade att det var en infektion. Olivia hade nog inte levt så länge till ändå för hon hade njursvikt. Jacko kallade oavbrutet på henne i flera dagar men har nu accepterat förlusten av sin kära. Cat kände av min sorg och vägrade äta vilket innebar att jag fick lägga mina sista ansträngningar på att mata henne med välling tills hon kom igång igen av sig själv. Tänk så mkt vi kan påverka våra djur!! Det var även lite chockerande att det var just Cat som reagerade på mig och inte Kimi (som jag själv anser stå mig närmare).

Truls fortsätter att fördärvar vårt hem ;) Han börjar bli en stöddig sak med mkt tydlig rottweilerkropp utan de bruna teckningarna. Han fäste sig genast vid min yngste systerson och vägrar släppa honom för en sekund <3. Den store systersonen ääääälskar Ruffe. Pratar man med honom i telefon säger han hej och sen "RuffRuff" - dvs skit i moster - jag vill veta hur Ruffe mår <3. När vi besöker dem pekar han på oss och säger "RuffRuff" - dvs varför är inte Ruffe med?

Tritonkakaduan Albin har flugit till de sälla markerna. Konstigt att hon orkat leva så här långt med tanke på hennes bagage... Filip lämnade in i vintras när det var som kallast och han lekte i snön (dumt av en så gammal man att göra det...) Han dog lycklig iaf - han älskade att leka i snön!

I går släppte vi ihop enögda Bettan och Fritte. Det gick jättebra! Bettan hoppade fram till Fritte med en gång och började plocka spolar i nacken <3. Nu har vi öppnat upp mellan deras burar så de har ganska stort utrymme. Känns faktiskt skönt att inte fylla på med nya par utan öppna upp och ge större burar åt de som är kvar.

Emil och Diana fick två ungar i år - den yngste betedde sig konstigt redan från början och dog en vecka gammal. Den äldsta växer och frodas :D Husse har ju fått hjälpa till och mata i år och klarat det galant!
Lilla Grå och Wakie söker ännu efter sina nya hem...och Pys dog dagen innan Olivia.

Det enda måste som finns här i livet är att dö. Det är det enda vi inte kan undvika - allt annat är bör/önskar/vill/behöver och vi kan välja att undvika dem eller göra det bästa av situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar